سوگواره  «رفیقم حسین(ع)» عکاسان فارس را فراخواند
کد خبر: 4157101
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰

سوگواره  «رفیقم حسین(ع)» عکاسان فارس را فراخواند

به‌مناسبت فرا رسیدن ماه محرم، سوگواره عکاسی «رفیقم حسین(ع)» با هدف ترویج مفاهیم متعالی قیام امام حسین(ع) در استان فارس آغاز به کار کرد.

سوگواره  «رفیقم حسین(ع)»، استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، مجتبی اشرافی، دبیر سوگواره عکاسی «رفیقم حسین(ع)» استان فارس امروز، 31 تیرماه در جمع خبرنگاران گفت: به‌مناسبت فرا رسیدن ماه محرم، سوگواره عکاسی «رفیقم حسین(ع)» با هدف جهاد تبیین و ترویج مفاهیم متعالی قیام امام حسین(ع) از دریچه دوربین و تحکیم پیوند میان دین،‌ هنر و رسانه در استان فارس آغاز به‌کار کرد.

وی تصریح کرد: سوگواره مذکور در دو سطح حرفه‌ای و موبایلی و 4 رده سنی نونهال بالای 8 سال، نونگاه بالای 12 سال، نوجوان بالای 15 سال و جوان و بزرگسال بالای 20 سال برگزار می‌شود.

اشرافی با یادآوری اینکه این سوگواره ویژه عکاسان و هنردوستان استان فارس است، گفت: سوگواره مذکور برای به تصویر کشیدن مراسم و سنت‌ها و صحنه‌های عزاداری حسینی در نقاط مختلف استان فارس اجرا می‌شود.

دبیر سوگواره عکاسی «رفیقم حسین(ع)» استان فارس به بیان ویژگی‌هایی که باید تصاویر ارسال داشته باشند، پرداخت و افزود: تصاویر ارسالی باید نشان‌دهنده جلوه‌هایی از مراسم عزاداری حسینی با موضوعات تجمعات و جلسات سخنرانی، تبیینی و روشنگری در ایام عزاداری حسینی، تبیین و ترویج فرهنگ عاشورایی، معنویت و اخلاق در عزاداری حسینی، اماکن متبرکه و مقدسه و آیین عزاداری حسینی، وجوه مردمیِ برگزاری مراسم‌ و عزاداری حسینی، فرهنگ، سنت‌ها و آیین‌های بومی عزاداری حسینی، هنر و آرمان‌های عاشورایی، مراسم‌ تعزیه، ثبت آثار خلاقانه با محوریت حجاب و عفاف در عزاداری حسینی و حضور کودکان و نوجوانان در مراسم عزاداری حسینی باشند.

وی با بیان اینکه این سوگواره به صورت رقابتی برگزار می‌شود، افزود: هر شرکت‌کننده می‌تواند حداکثر 5 تک عکس را در قالب فایل فشرده و با کیفیت حداقل 300 DPI و با فرمت Jpg در یکی از دو بخش حرفه‌ای و موبایل ارسال کند.

اشرافی همچنین تأکید کرد: تصاویر ارسالی باید در ماه محرم سال ۱۴۰۲ تهیه شده، به شکل مستند بوده و  از هرگونه مونتاژ که وجهه استنادی عکس را مخدوش می‌کند، خودداری شود.

دبیر سوگواره عکاسی «رفیقم حسین(ع)» استان فارس بیان کرد: تکنیک عکس‌های ارسالی، آزاد و عکس‌ها می‌توانند سیاه و سفید و یا رنگی و همچنین باید فاقد امضای هنرمند، پاسپارتو و تاریخ باشند.

وی یادآور شد: علاقه‌مندان می‌توانند با عضویت در کانال جهاد تبیین فرهنگی فارس در پیام‌رسان ایتا، آثار خود را در رابطه با هر یک از محورهای فراخوان را همراه با مشخصات فردی، مکان و زمان عکسبرداری از طریق لینک ادمین کانال به آدرس https://eitaa.com/FarhangChannel ارسال کنند.

اشرافی، مهلت ارسال آثار را 28 تیرماه تا 12 مردادماه جاری اعلام کرد و افزود: داوری آثار 20 مردادماه با داوری بهزاد اشکر، اسحاق آقایی و فاطمه نهاری انجام می‌شود.

وی بیان کرد: به ۱۰ اثر برتر در بخش حرفه‌ای و ۲۰ اثر برتر در بخش موبایلی به انتخاب گروه داوران و بیشترین بازدید مردمی، جوایز نقدی ارزنده تعلق خواهد گرفت.

اشرفی جوایز بخش حرفه‌ای را  جایزه ۵۰ میلیون ریالی برای نفر اول، جایزه ۳۰ میلیون ریالی را برای نفر دوم، جایزه ۲۰میلیون ریالی را برای نفر سوم و ۵ جایزه ۱۰میلیون ریالی را برای پنج نفر بعدی در بخش حرفه‌ای و ۲۰ جایزه ۵میلیون ریالی را برای بخش تلفن همراه برشمرد.

دبیر سوگواره عکاسی «رفیقم حسین(ع)» استان فارس در پایان گفت: تصاویر منتخب در قالب سیر نمایشگاهی، پوسترهای مناسبتی و یا تدوین کتاب منتشر و منتخبین برگزیده عکاسی موبایلی در ورکشاپ آموزشی همراه با گواهی معتبر، به صورت رایگان شرکت داده خواهند شد. همچنین به تمامی آثار راه یافته به مرحله‌ نمایشگاه، گواهی شرکت در جشنواره اهدا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha